ΕΚΕΛ - Ενεργή Κοινωνία Ελλήνων
ΣΟΦΟΚΛΗΣ (496 - 406 π.Χ.) - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- ΕΚΕΛ - Ενεργή Κοινωνία Ελλήνων (https://ekel.gr)
+-- Συζήτηση: Ελληνισμός (https://ekel.gr/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Συζήτηση: Σημαντικοί Έλληνες (https://ekel.gr/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Θέμα: ΣΟΦΟΚΛΗΣ (496 - 406 π.Χ.) (/showthread.php?tid=16)



ΣΟΦΟΚΛΗΣ (496 - 406 π.Χ.) - admin - 24-12-2018

ΣΟΦΟΚΛΗΣ (496 - 406 π.Χ.)

[Εικόνα: attachment.php?aid=13]

Ο Σοφοκλής υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σατυρικούς ποιητές της αρχαίας Ελλάδας και, συγχρόνως, δημιουργός σπουδαίων έμμετρων σατυρικών δραμάτων.
Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και πέθανε, σε ηλικία 90 ετών, από ατύχημα που κατά τους ιστορικούς, ήταν πνιγμονή από μια ρόγα σταφυλιού· τάφηκε δε στη Δεκέλεια (το σημερινό Τατόϊ).
Έγραψε περί τα 130 έργα, από τα οποία διασώθηκαν μόνο 7, τα οποία είναι και τα εξής: «Αντιγόνη», «Οιδίπους Τύραννος», «Οιδίπους επί Κολωνώ», «Ηλέκτρα», «Φιλοκτήτης», «Αίας» και «Τραχίνιαι».

Σαν ποιητής ήταν ο κατεξοχήν εκπρόσωπος της κλασσικής Αθηναϊκής Σχολής, του λεγόμενου «Αττικισμού» του 5ου π.Χ. αιώνα.
Η ποίηση του είναι η τελειότερη μορφή του ιδεώδους και της Αττικής ψυχής (τόσο κατά τη σύλληψη όσο και κατά την έκφραση). Εξάλλου, συνέχισε και τελειοποίησε την ελληνική τραγωδία, όπως την αντιλήφθηκε και τη διαμόρφωσε, πριν απ’ αυτόν, ο άλλος γίγαντας του είδους, ο Αισχύλος.

Με το έργο του Σοφοκλή η δραματική τέχνη έφθασε, χωρίς καμία υπερβολή, σε ύψη δυσθεώρητα. Έφθασε στο πραγματικό αποκορύφωμά της.
Επίσης εισήγαγε και αρκετές καινοτομίες, καθώς είναι λόγου χάρη η αύξηση του αριθμού των ηθοποιών και του χορού από 12 σε 15 μέλη κ.λπ.

Μετά το θάνατό του τιμήθηκε τα μέγιστα από τους συμπολίτες του Αθηναίους, οι οποίοι πρώτα-πρώτα έστησαν πάνω στον τάφο του μια σειρήνα και χάραξαν σε αυτόν επίγραμμα, που έλεγε: «Κρυπτώ τώδε τάφω Σοφοκλή πρωτεία λαβόντα τη τραγική τέχνη, σχήμα το σεμνότατον», που σημαίνει: «Μέσα στο σεμνότατο αυτό τάφο κρύβω τον Σοφοκλή, που έλαβε την πρώτη θέση στην τέχνη του τραγικού» (του δραματουργού).
Επίσης κάθε χρόνο προσέφεραν προς τιμήν του διάφορες θυσίες· τέλος δε την από χαλκό εικόνα του την είχαν αναρτήσει μπροστά στην είσοδο του αρχαίου Αθηναϊκού «Διονυσιακού Θεάτρου».